Na 21 dagen Japan in Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Na 21 dagen Japan in Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Na 21 dagen Japan in Nagasaki

Door: Jan en Ria

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

01 Mei 2013 | Japan, Nagasaki

Nu in Nagasaki. De 2e dag. Gisteren op 30 april aangekomen. En direct op de boot naar.... Het eiland Hashima. De echte James Bond kenner weet dan waar we het over hebben. Dat is nl een van de locaties uit de laatste Bond film Skyfall. Dat eiland is een mijnwerkersdorp ooit bewoond door 5000 mensen, maar sinds 1974 geheel verlaten, dus onbewoond en zwaar in verval. Een echte spookstad dus. Dat ligt 15 km varen vanaf Nagasaki. We zijn er dus naar toe geweest, fascinerend. Prachtig door het verval van gebouwen. Een mooi decor voor een film inderdaad. Ongeveer aan het einde van de Bond film is er iets van te zien, en anders kijk naar onze foto's. Of een kort filmpje dat we met de fotocamera gemaakt hebben. Wel was het dramatisch slecht weer, de gehele middag op de boot en het eiland, regen. maar wel en bijzondere ervaring. hadden we niet willen missen.
Gisteren op tv ook nog onze nieuwe koning gezien. Nog behoorlijk veel aandacht in Japan voor de kroning.
Vandaag een lange dag gehad, gehele dag op pad. Ook hier is de atoombom gevallen, op 9 augustus 1945. Met een museum waar alle ellende die dat veroorzaakt heeft gepresenteerd wordt. Verder een leuke dag met oa een hele mooie tuin, en net terug van een mooi avond uitzicht op Nagasaki. Met een kabelbaan naar 350 meter en een mooi uitzicht op de stad in het donker met al die lichtjes fantastisch, maar koud .......vreselijk koud, Een hele straffe harde wind, het lijkt wel winter, maar verder vandaag een hele mooie droge zonnige dag.
Nu op bed en een wijntje er bij, lekker relexen.
Morgen naar Osaka onze eindbestemming

Groetjes,
Jan en Ria

• 01 Mei 2013 - 17:40

Karen Van Den Berg:

Ha Ria,

Het lijkt of jullie het qua weer aardig voor de kiezen krijgen? Wat voor een klimaat hebben ze daar in deze tijd van het jaar? En hoeveel uur tijdsverschil heb je met Nederland? Gisteren was wat mij betreft een te gekke historische dag in Nederland. Super om de abdicatie en troonswisseling mee te maken. Mijn historische hart (jawel, ik ben een historicus) kwam tot leven. Genoten!
    Veel plezier met het vervolg van jullie reis!

Hartelijke groet,
    Karen

• 04 Mei 2013 - 11:00

Anne-Marie:

Ria en Jan,

wat ontzettend leuk weer om jullie reisverslagen te lezen! Klinkt allemaal harstikke leuk. Geniet van de laatste etappe van jullie reis!

Tot gauw,

groet, Anne-Marie