Na 19 dagen Japan - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Na 19 dagen Japan - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Na 19 dagen Japan

Door: Jan en Ria

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

29 April 2013 | Japan, Kumamoto-shi

Het heeft even geduurd voordat we weer op internet konden. Wat dat betreft is Japan een ontwikkelingsland.
Dit verslag, dd 29 april, is gemaakt op een oude van het hotel gehuurde laptop. Kost 1000 yen huur, dat is 8 euro, voor 1 dag.
We zijn in Kumamoto, een rustige stad met 700.000 inwoners.
Eerder waren we in Hiroshima en mount Koya, een klein bergdorpje met een zeer bijzondere, oude begraafplaats met, 400 jaar oude bomen van wel 60 meter hoog. Daar in een klooster overnacht. Sober, slapen op een dun matje, en in kleermaker zit bij het eten. In de ochtend gewekt met gezang van monniken en trommels. Het weer was er bar slecht. Koud en stromende regen de hele dag. Het eten was niet best, sober en smakeloos. Toch nog even afgezien! Vervolgens naar Hiroshima.
Die stad is 6 augustus 1945 geheel verwoest door de Amerikanen met de atoombom. Erg indrukwekkend allemaal. Ook het museum, je wordt er stil van. Wie dan nog gelooft in een wereld met A bommen is niet goed bij zijn hoofd.
In en om Hiroshima nog tempels bekeken en een hele leuke fietstocht op het platteland gedaan.
In Kumamoto vulkanen bezocht, een hele actieve waarvan de als op je neerdaalde en flink rommelde, net een stofzuiger, mooi.
De andere vulkaan was rustiger, je kon tot bij de kraterrand, mooie foto's gemaakt.
Het weer was in de afgelopen periode prima, droog en warm, 25 graden.
Morgen 30 april naar Nagasaki met een regendag in het verschiet, brrrrrr!
Misschien zien we de kroning nog op tv,

Tot het volgende verslag,
Jan en Ria