19 dagen Japan in Kumamoto nu - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Jan en Ria - WaarBenJij.nu 19 dagen Japan in Kumamoto nu - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

19 dagen Japan in Kumamoto nu

Door: Jan en Ria

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

30 April 2013 | Japan, Kumamoto-shi

Beste mensen,

Het heeft even geduurd voordat we weer op het internet konden. Wat dat betreft is Japan onderontwikkeld. Nu komt dit verslag uit Kumamoto, een rustige stad ter grootte van 700.000 inwoners. Het verslag gemaakt op een voor 1000 yen in het hotel gehuurde laptop, oud beestje.
Het laatste reisverslag kwam uit Kyoto. Daar hebben we veel tempels bezocht, het weer was prima, interessante Japanse cultuur en historie beleefd. Veel per trein, bus en nog een dag gefietst. Wel gevaarlijk, want het trottoir wordt ook als fietspad gebruikt.
Aansluitend naar mount Koa, dat was 24 april. Een klein bergdorpje met een zeer bijzondere oude begraafplaast met bomen van 60 meter hoog wel 400 jaar oud. Overnacht in een klooster. Slapen en eten op de grond, een dun matje en in kleermakerszit bj het eten. S ochtends gewekt met het gezang van de monniken en trommels. Het weer was puur slecht erg koud en stromende regen de hele dag. En ook het eten was niet best, zeer sober en smakeloos, toch even afzien tijdens de vakantie.
Na een koude en natte dag naar Hiroshima. Die stad is 6 augustus 1945 door de atoombom door de Amerikanen verwoest. Erg indrukwekkend, ook het museum. Wie dan nog gelooft in een wereld met A bommen is echt gestoord. In en om Hiroshima nog tempels bekeken en een hele leuke fietstocht op het platteland gedaan.
Nu de 2e dag in Kumamoto. Gisteren een vulkaan op een eiland bezocht. Een zeer actieve vulkaan, de as uit de vulkaan daalde op ons neer. Nu net terug van een andere nog werkende maar minder agressieve vulkaan waar je tot aan de kraterrand kunt komen. Mooi om te zien.
Het weer was de afgelopen dagen fantastisch, droog en warm, ca 25 graden. Morgen 30 april, vertrekken we naar Nagasaki, met een regendag in het verschiet. We zijn benieuwd of we hier nog iets zien van de kroning van Willem. Vandaag zagen we op TV wel het prinselijk paar van Japan op Schiphol aankomen.

Tot zover maar weer en met lieven groetne
Jan en Ria

• 30 April 2013 - 18:46

Ans:

Dat klinkt goed, op het weer na dan, dat mag wel iets beter worden.
    We hebben inderdaad het prinselijk paar uit Japan gezien.
    De ceremonie vandaag was erg mooi. Heel persoonlijk, warm en ontroerend (tissues bij de hand).
    Zo eerst een oranjebittertje, proost en geniet nog!

Groet, Ans