Na 9 dagen Japan in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Na 9 dagen Japan in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Na 9 dagen Japan in Kyoto

Door: Jan en Ria

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

20 April 2013 | Japan, Kyoto

20 april. We beginnen te wennen aan Japan. Wat een bijzonder land. Normen en waarden liggen hoog. Correcte mensen, soms haast onderdanig. Maar je voelt je veilig en prettig. Wel hectisch in de steden. Vooral de metro in Tokio was soms proppen.
Nu terug van het platteland, Yudanako en Tsumago, het traditionele Japan met de onsen, dat zijn warm waterbaden. Soms zo heet dat je bijna verbrand. Je komt er rood en rozig uit. Daar ook lekker gewandeld.
Vervolgens weer verder met de Shinkansen en met 260 km naar Kyoto. Heerlijk die snelle treinen, perfect allemaal en altijd op tijd. Geen hobbelige rails, vuile treinen of te laat.
In Kyoto met onze nieuw kennissen, een boomkwekers echtpaar uit Brabant, 35 km gefietst door Kyoto. Verschillende tempels bezocht, vaak in prachtige tuinen met zeer fraaie oude bomen.
Wel slecht weer, koud, 13 graden, regenachtig in de middag.
Kleine probleempjes ook. De ING en ABN bankpassen weigeren dienst. Gelukkig is er dan nog een credit card beschikbaar, anders zouden we op zwart zaad zitten.
Verder met ons alles goed. Leuke reis en groepsgenoten en een prima Belgische reisbegeleider.

Toch wel lekker, even helemaal weg, uit de Nederlandse sleur,

Tot later en met groet,
Jan en Ria

• 30 April 2013 - 18:34

Ans Snelder:

Hoi Ria en Jan,

Leuk om jullie verslagen te lezen.
    We waren op het koor al ongerust omdat we niets hoorden, maar dat had dus een reden.
    Veel plezier verder samen.

Groetjes, Ans

• 30 April 2013 - 21:45

Tienke:

Hoi, jullie onder de as, wij onder de oranje confetti, verschil moet er zijn ;-))
    Leuk jullie verslag te lezen, we vroegen ons al af waar de tekst was blijven hangen...
    Veel plezier!
    Tienke

• 01 Mei 2013 - 11:18

Karen Van Den Berg:

Ha Ria,

Heerlijk om zo een beetje met jullie mee te reizen. Heb je daar nog iets vernomen van de abdicatie in Nederland? Er was veel Japanse pers omdat het Japanse kroonprinselijke paar (Naruhito en Masako) in Amsterdam aanwezig was. Het was haar eerste reis naar het buitenland sinds zeven jaar (vanwege haar depressies)!

Geniet er nog even van! Ik ijk uit naar jullie volgende verslag.

Hartelijke groet,
    Karen