9 dagen Japan in Kyoto nu - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jan en Ria - WaarBenJij.nu 9 dagen Japan in Kyoto nu - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

9 dagen Japan in Kyoto nu

Door: Jan Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

20 April 2013 | Japan, Kyoto

We beginnen te wennen aan Japan. Wat een bijzonder land. Normen en waarden liggen hoog. Correcte mensen, soms haast onderdanig. Maar je voelt er je veilig en prettig. Wel hectisch in de steden. Vooral de metro van Tokyo was soms proppen. Het platteland in Yudanaka en Tsumago, het traditionele Japan, met de onsen, dat zijn warm waterbaden. Soms zo heet dat je bijna verbrand. Je komt er rozig en rood uit.
Daar lekker gewandeld. En daarna met de Shinkansen, dat is de HSL van Japan, met 260 km per uur naar Kyoto. Heerlijk die snelle trein, perfect geregeld allemaal en op tijd. Geen hobbelige rails, vuile treinen of te laat, nee dat is comfortabel reizen hier.
Gisteren aangekomen in Kyoto. Vandaag met onze nieuw kennissen, een boom kwekers echtpaar 35 km gefietst door Kyoto. Verschillende tempels bezocht, soms in prachtige tuinen met zeer fraaie bomen.
Wel slecht weer, koud, 13 graden en regenachtig in de middag.
Kleine probleempjes ook. De ING en ABN bankpassen weigeren dienst. Gelukkig is er dan nog een creditcard beschikbaar, anders zouden we op zwart zaad komen.
Verder met ons alles prima. Leuke reis en groepsgenoten. Toch wel lekker even helemaal weg uit de Nederlandse sleur.

Groetjes,
Jan en Ria

• 21 April 2013 - 10:48

Daan En Anne-Mieke Innemee:

Goed om te lezen, dat jullie het naar je zin hebben. Zo'n perfect georganiseerde maatschappij heeft waarschijnlijk ook iets steriels,kunstmatigs of niet?
    Is er ook ruimte voor gezelligheid of blijft dat toch echt een Nederlands begrip?
    Het lijkt ons wel interessant, als jullie foto's voegen bij jullie blog. Zo zijn wij er ook een beetje bij. Zelf zullen we daar nooit komen. Vandaar!
    Hartelijke groeten en nog vele gezellige dagen gewenst!

Anne-Mieke en Daan