Van de parel Sri Lanka naar het paradijs Malidiven - Reisverslag uit Maldive Islands, Malediven van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Van de parel Sri Lanka naar het paradijs Malidiven - Reisverslag uit Maldive Islands, Malediven van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Van de parel Sri Lanka naar het paradijs Malidiven

Door: Jan Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

29 November 2016 | Malediven, Maldive Islands

De laatste 2 dagen op Sri Lanka hadden een historisch, koloniaal tintje. Onderweg naar de hoofdstad Colombo enkele van oorsprong Nederlandse forten bezocht, oa in Matara waar ook een tsunami monument staat en Galle. Daar staat ook nog een Nederlands Hervomde kerk uit de 18e eeuw. Erg interessant.
Colombo viel tegen, slecht hotel het Concord Grande, zie foto aan een hele drukke weg veel lawaai en smerig. We hebben even een luxe hotel gezocht op 3,5 km lopen vanaf ons hotel en daar heerlijk gedineerd. De tijd van pizza hut en dat soort tenten, die in de buurt te vinden zijn en waar reisgenoten hun honger stilden, is voor ons voorbij. Met een tuk tuk later die avond terug naar het hotel. Wat een hectische stad.
De volgende dag 9 km langs het vervuilde strand gewandeld, met allemaal kleine vieze huisjes tja je krijgt dan wel weer te doen met die arme mensen op deze aardbol.

Dan s'avonds de vlucht naar de Malidiven, Paradise Island heet het resort op het eiland Lankanfinolhu. Een eiland uit de folders met prachtige stranden en turquoise water. Daar zitten we nu alweer de 3e dag in een ruime strand bungalow, heerlijk, en opnieuw komt dan dat pensionado gevoel opduiken, want wat doe je hier? Eigenlijk helemaal niets; zitten, liggen, (altijd in de schaduw, want de zon is genadeloos) eten, drinken, snorkelen, zwemmen, lezen, internetten, zoals nu, dolfijnen zoeken, kijken naar het voeren van de haaien en de roggen, fantastische beesten! Dat is het wel zo'n beetje. Allemaal heel erg relaxt. Mooi intermezzo tussen Sri Lanka en Dubai. Daar gaan we vanavond naar toe. Vertrek om 23.00 aankomst 02.00 uur en dan 3 dagen Dubai bekijken, weer helemaal anders. En na 3 dagen luieren weer in de benen en de stad bekijken. We gaan oa de ruim 800 meter hoge Burj Kalifa bezoeken, leuk toch!
Daarover later meer.

Met ons gaat het allemaal prima,

Groetjes,
Jan en Ria

• 29 November 2016 - 12:25

Nory Kupper:

Hallo Ria en Jan, Even een berichtje uit het zonnige Nederland. Prachtig weer hier, maar vannacht min 6 graden, dus dat was krabben geblazen vanmorgen. Dit hoeven jullie niet te missen! Zit ik toch liever in een prachtige luie stoel, voor mijn eigen cabana, aan een exotisch strand. Stelletje geluksvogels! Bedankt voor de prachtige foto`s die jullie met ons delen, geeft echt een geweldige en indrukwekkende impressie van wat jullie daar zien en mogen genieten en het is in het echt veel groter en imposanter. Ben benieuwd naar de Maldiven en ben in afwachting van jullie volgende bericht en foto`s. Veel plezier en vakantiegenot en lieve groet, Nory Kupper.