Na 11 dagen Sri Lanka - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Na 11 dagen Sri Lanka - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Na 11 dagen Sri Lanka

Door: Jan Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

20 November 2016 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Alweer 11 dagen onderweg. We zijn 3 dagen in Kandy geweest. Straks meer daarover.
Onderweg een enorme rots bezocht die loodrecht uit het landschap verreist. Dit was ooit de plaats van het verborgen koninkrijk van koning Kassapa. De citadel boven op de rots diende als paleis. De rots ook wel leeuwenrots genoem ivm 2 reusachtige in de rotsen uitgehouwen leeuwepoten, is ca 200 meter hoog en kun je beklimmen, 1200 traptreden. Best pittig en erg steil, als je bang bent of hoogtevrees hebt, niet aan beginnen. Wij hebben het allemaal goed doorstaan en zijn dus boven op de rots geweest. Verder onderweg nog een kruidentuin bezocht waar info verstrekt werd over allerlei planten en hun werking. Daar een gratis massage ondergaan van een groep studenten, leuk.
Kandy, de 2e stad van Sri Lanka, was de laatste hoofdstad van de Singalese koningen en nu het culturele en spirituele centrum van het land. Daar oa de prachtige tempel van de tand bezocht met een ceremonie ter verering van die tand en s'avonds een dansvoorstellling bezocht, erg interessant. Verder nog de botanische tuin bezocht, met prachtige hele oude bomen en een fabriekje dat edelstenen verwerkt. Jullie zien dat we ons niet vervelen, genoeg te doen.
Gisteren vertrokken naar onze huidige plek, Nurawa Eliya. Onderweg nog een theefabriek bezocht en thee gekocht. Ze werken er nog met machines uit 1936 gemaakt in Belfast.
Vandaag een wandeling van 10 km gemaakt door het Horton plaids nationaal park met prachtige uitzichtpunten.
Bij terugkomst in het hotel een gebakje ivm de 35 jarige trouwdag van een echtpaar in de groep en nu net terug van een high thee in een naburig hotel, het Grand Hotel, ook prachtig.
De plek waar we nu zitten is helemaal in Engelse stijl, ook ons hotel The Hill Club, een koloniaal gebouw, ook de inrichting een voormalige Engelse sociëteit. Kijk maar op Booking.com. Vanavond gaan we in het formele restaurant (er is ook een zgn casual restaurant) dineren, nog ter gelegenheid van Jan's verjaardag. Een prachtige ruimte waar de mannen alleen naar binnen mogen in colbert met stropdas. Jan heeft die spullen net geleend van het hotel!
Wat een lang verhaal is het geworden, tja we hebben ook zoveel gedaan, je zou er moe van worden.
Morgen 21 november reizen we verder. We gaan dan s'middags met de trein naar onze volgende bestemming (treinreis van 4 uur van Nuawara Eliya omlaag het berggebieden uit naar Ella) en zijn benieuwd wat we dan weer meemaken.
Met ons gaat het verder uitstekend, geen ongemakken in tegenstelling tot sommige collega reizigers,

Groetjes!
Jan en Ria

• 21 November 2016 - 09:07

Anne-Marie:

Leuk verslag weer. Ik ben weer helemaal bij. Veel plezier verder!