Ecuador na 22 dagen - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Ecuador na 22 dagen - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Ecuador na 22 dagen

Door: Jan en Ria Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

26 Juni 2015 | Ecuador, Puerto López

Beste mensen,

De wandeling door natuurreservaat Cajas op dag 18 was zeer bijzonder, veel bloemen op een hoogte van 4000 m.
Daarna afdalen naar 0 meter, de grootste stad van Ecuador, Guayquil met 3 mln inwoners. In het luxueuze Continental hotel overnacht, gelegen aan het centrale plein met kathedraal.
Daar afscheid genomen van 8 groepsleden, 2 gingen er 8 dagen naar de Galapagos eilanden en 6 gingen er 5 dagen. Dat is een hele dure trip, voor 5 dagen moet je ruim € 2.000,- extra uittrekken, de 8 dagen kost ca € 2.800,-
Dus op dag 19 met de 5 resterende reisgenoten en de reisbegeleider naar Puerto López een kustdorp, 4 nachten in een prima hotel met zwembad pal aan het strand, heerlijk relaxt voordat we weer afreizen naar Nederland.
Op dag 20 een hele dag op excursie naar het 42 kilometer voor de kust liggend eiland Isla la Plata, in een klein bootje met 16 personen met 2 motoren van elk 150 pk en dat was nodig ook! Hoge golven op zee en een behoorlijke kans op zeeziekte, 1 van onze reisgenoten hield het dan ook niet droog. Wij hebben ons ingehouden! Het was een mooie tocht. Op het eiland verschillende vogels gezien, zoals de Jan van Gent met blauwe poten en fregatvogels. Tijdens het snorkelen schildpadden en mooie gekleurde vissen. En als hoogte punt tijdens de terugvaart, walvissen, de bekende staarten maar ook een walvis die geheel uit het water kwam, Jan heeft als bewijs een redelijk goede foto van dat moment! Nooit eerder gezien, een echte belevenis.
Dag 21 was de eerste en enige dag dat we geluierd hebben, rustig aan gedaan, boekje lezen, bij het zwembad liggen en dat soort nietsdoen gedoe. S'avonds had de reisbegeleider een salsa avond georganiseerd, nou ja het was de wekelijkse avond van het dorp en toeristen krijgen dan salsa les als ze willen tenminste, Ria wel Jan niet.
Op dag 22, vandaag dus, een rustige excursie naar Agua Blanca, een semi nevelwoud en archeologische site. Daar nog heel veel mooie vogels gezien. Vanmiddag nog lekker in zee gezwommen en vanavond nemen we alvast afscheid van Nella onze fantastische reisbegeleider.
Dan start op dag 23, morgen eigenlijk de terugreis, naar Guayquil, nog 1 nacht in hotel Continental, en dan op dag 24 naar het vliegveld voor de terugreis. We verwachten dan begin van de middag op maandag te landen op Schiphol, einde van een fantastische rondreis door Ecuador, door een prachtig land met hele fijne mensen, mensen waaraan we een voorbeeld kunnen nemen!
Dank voor het lezen van onze reisverslagen en we zien er ook wel weer naar uit jullie te zien en onze ervaringen te delen,

Met groet
Jan en Ria

• 27 Juni 2015 - 19:56

Ans:

Wat gaat dat toch allemaal snel, de weken vliegen voorbij.
    Maar zo te horen hebben jullie heel bewust van elke dag in dit prachtige land kunnen genieten.
    Als jullie terugkomen staan jullie ook tropische temperaturen te wachten, dus gewoon doorgaan met genieten in Nederland zou ik zeggen.
    Bedankt voor de mooie verslagen en tot dinsdag Ria.
    Gr, Ans

• 30 Juni 2015 - 08:21

Harold:

Jammer hoor ik had graag een foto gezien waar op Jan aan het salsadansen is. van Ria geloof ik het wel.

Veel plezier in Tropical Holland, misschien 40 graden deze week.