Verenigde Staten, 1 week onderweg - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Verenigde Staten, 1 week onderweg - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Verenigde Staten, 1 week onderweg

Door: Jan Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

14 Juni 2019 | Verenigde Staten, Nashville

Alweer 1 week op reis, van New Orleans naar New York.
Een trage start met een vertraagde vlucht leidend tot een extra binnenlandse vlucht alleen voor ons, Amsterdam-Detroit, Detroit-Atlanta, Atlanta-NewOrleans al met al 16 uur onderweg, zo kom je nogeens ergens.
Een reis in het teken van de muziek. Muzieksteden bezoeken en de roots van heel veel bekende toppers als Elvis Presley, BB king en Johnnie Cash. Een heel interessante week achter de rug. New Orleans, the Big Easy, veel geschiedenis, mooi oud centrum, Bourbonstreeet met veel muziek en bijzondere mensen, genoten van een mooie bluesband tijdens het ‘red tomato’ event
Volgende dag naar Lafayette, boottocht door de ‘Swamps’ moerassen, alligators gespot, mooie tocht.
Lafayette is het centrum van de cajun cultuur, de cajun en zydeco muziek life horen spelen, fantastisch om mee te maken.
Daar ook een soort openluchtmuseum bezocht, interessant.
Daarna door naar Vicksburg, via Natchez, daar een grote begraafplaats bezocht waar veel slachtoffers begraven liggen van de Amerikaanse burgeroorlog. In Vicksburg een klein maar mooi Coca Cola museum bezocht.
Via Clarksdale, geboorteplaats van John Lee Hooker en Mudy Waters naar Memphis, blues en rocken rol City. Maar eerst onderweg nog het BB king museum bezocht, ook in de omgeving van Memphis geboren en getogen, tussen de katoenplantages. Fascinerend museum van de in 2015 overleden blueslegende.
In Memphis veel muziekgeschiedenis, de cafés aan Beaglestreet, waar het allemaal begonnen is, optredens in klein verband, en vervolgens ontdekt worden; tot wereldster. Daar Graceland bezocht, het landgoed van Elvis Presley, waar ook zijn graf is.
En de beroemde Sun studio’s waar de eerste platen van de meeste artiesten in de jaren ‘50 opgenomen zijn, oa Elvis, Aretha Franklin, Jerry Lee Lewis, Johnny Cash, namen hier de eerste nummers op, erg indrukwekkend.
Door naar Nashville, gisteren. Onderweg nog even langs de roots van Johnny Cash, een opnamestudio van hem bezocht, recent geheel gerestaureerd. En daar was de jongste broer van Johny Cash, die voor ons speelde. Aansluitend het buitenhuis van Johny Cash bezocht, mooie locatie waar Johny tot rust kwam.
Nashville wordt beschouwd als de country hoofdstad. Speciale winkels met uitsluitend cowboy laarzen. En langs de place to be, Broadway streeft, tientallen cafés met in ieder café muziekbandjes, een kakofonie van geluid tot 110 decibellen aan toe.
Nu onderweg naar Ashville, centrum van de blue grass muziek.
En ik schrijf deze tekst in onze bus, want WiFi aan boord.
De reisbegeleider is top, Joseph, en woont in New York. Ook de groep is prima, goede match met de mensen, totaal 11, lekker klein,

Met lieve groeten van
Jan en Ria

• 14 Juni 2019 - 18:51

Marga:

Zo te lezen genieten jullie er lekker van. Heel veel plezier nog.
    Groetjes, Maarten en Marga.

• 15 Juni 2019 - 14:59

Theo En Margo:

Dat belooft weer een prachtige reis te worden! Mooi om zo’n stuk muziekgeschiedenis te beleven. Geniet ervan!

• 16 Juni 2019 - 13:13

Helma Smeenk:

Weer een mooi verslag,zo te lezen indrukwekkend en bijzonder, geniet lekker. Wij zittem momenteel in het Marche gebied van Italie, erg mooi, genieten ook maar vooral van de rust.
    Liefs

• 17 Juni 2019 - 09:08

Nory Kupper:

Hallo Ria en Jan,

Wat goed om te lezen dat jullie hey zo geweldig naar jullie zin hebben en dat ik met jullie mee mag genieten. Nu nog een paar mooie foto's bijsluiten dan wort het plaatje completer. Lekker genieten van de prachtige omgeving, van de vrijheid en van elkaar. Lieve groet, Nory.

• 19 Juni 2019 - 04:31

Wilma Leenders:

Nu ik dit schrijf, liggen jullie op één oor. Wat hebben jullie al veel gezien van de verschillende muziekculturen.
    Geniet van jullie verdere reis.
    Liefs Wilma

• 19 Juni 2019 - 07:11

Harold En Luud:

Ria en Jan,

Helemaal mijn ding die muziek daar. Wat een belevenis weer voor jullie. Heerlijk als je zo kunt genieten.

Groeten Harold en Luud