Canada na 19 dagen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Canada na 19 dagen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Canada na 19 dagen

Door: Jan Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

28 September 2017 | Canada, Vancouver

Tja, alweer 19 dagen onderweg. Gisteren aangekomen in Vancouver, miljoenen stad. Met gisteren en vandaag schitterend weer. Strakblauwe lucht met 23 graden. Dat was een week geleden wel andere koek zoals jullie weten. Na de sneeuw nog een volle dag in Banff in natte sneeuw en regen rondgelopen en eigenlijk weinig buiten kunnen doen. Koffiedrinken en een museum met opgezette diëten bezocht, overigenserg interessant. En in het hotel terug vroeg onder de wol en e reader er bij gepakt. Dat koude en natte gedoe heeft ons wel een flinke verkoudheid opgeleverd die nu bijna over is gelukkig.
Verder naar het plaatsje Golden, 2 nachten in een leuk hostel verbleven, waar we met de groep samen spaghetti gekookt hebbben. Onderweg daar naar toe verschillende prachtige meren bezocht, oa Lake Louis en lake Moraine, wat ons betreft het mooiste, turqoise gekleurd meer. Canada is echt een meren land.
Een hoogtepunt was de grizzly beer tijdens een korte wandeling onder de stoeltjeslift bij de Sulphur mountain, zeer indrukwekkend, zie de foto's.

Na een lange busrit, aangekomen in Vernon. We hebben nu eigenlijk de Rocky mountains verlaten en zijn aangekomen in de Okanagan Vallei, het gebied van de boom- en wijngaarden, veel fruit en druiven dus. En ja hoor daar speelde Erik onze gids uitstekend op in. De ochtend een bezoek aaan het leuke stadje Kelowna, prachtig gelegen aan een meer, daar relaxt en wat gewandeld. Maar de hele middag besteed aan een wijntour. We zijn langs 4 wijnhuizen gereden en hebben daar iedere keer liefst 5 wijnen geproefd, 5 x 4 = 20. Wijnen uit Canada die niet in Europa te krijgen zijn. De kwaliteit is nogal wisselend. Wel in de hand gehouden hoor, we zijn immers zeer verstandig :-)

Tenslotte gisteren dus naar Vancouver met verschillende tussenstops, oa oude spoortunnels bezocht en onderweg gepicknickt, immers het was een rit van 450 km, wel erg vermoeiend in de eigenlijk te kleine bus.
Nu in Vancouver, daarover later meer. Morgen nog een vrije dag, vrijdag nog een halve dag en s'middags alweer naar de luchthaven. Wat vliegt de tijd als je met leuke dingen bezig bent.

Groetjes
Jan en Ria