Canada na 7 dagen - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Canada na 7 dagen - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Canada na 7 dagen

Door: Jan Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

16 September 2017 | Canada, Whistler

Beste mensen,

Hier ons 1e bericht van onze Canada reis. Inmiddels 7 dagen onderweg, een gevoel van weken weg te zijn uit Nederland.
We zijn gestart op zaterdag 9 september. Met 20 reizigers en een enthousiaste jonge Canadese reisbegeleider, 25 jr.
Een internationale groep, 1 Duitse dame en 5 Belgen. Verder zes 70 plussers, de oudste 78!
Na 1 nacht Vancouver vertrokken naar Vancouver Island, de Engelse stad Victoria, mooie stad, in Engelse stijl. Daar gewandeld en de stad verkend, sommigen zijn op orka excursie gegaan.
Verder gegaan naar Ucluelet en Tofino. Daar op beren en walvisxcursie geweest, per boot allemaal. Verschillende zwarte beren en walvissen gezien, ook zee leeuwen en zeeotters, wel op enige afstand.
Vervolgens verder naar Whistler, een mondain wintersportoord. Daar vandaag op 2000 km hoogte een prachtige 12 km lange wandeling gedaan, prachtig landschap, mooi turkoyse meer. Geen beren tegengekomen, gelukkig niet, het blijven gevaarlijke beesten.
We genieten met volle teugen, goede sfeer in de groep, fijne reisbegleider, prachtig land, vriendelijke Canadezen. Het weer is tot nogtoe perfect. Droog en zo'n 20 graden overdag. De avonden en nachten zijn wel fris.
Morgen verder naar Sun Peaks,

Groetjes,
Jan en Ria

• 16 September 2017 - 10:23

Arthur Verstegen:

Mooi Jan! Doe maar alvast wat vooronderzoek voor mijn reis volgend jaar mei naar dezelfde bestemming. Geniet er van!
    Groet Arthur

• 17 September 2017 - 17:35

Johanna:

Alweer een mooie reis! Veel plezier.

• 18 September 2017 - 19:18

Rob:

Fijn, dat het begin van de reis zo goed is bevallen. Ga zo door en samen genieten!

• 19 September 2017 - 10:29

Nory Kupper:

Hallo Ria en Jan,

Wauh, dat ziet er indrukwekkend uit en lees dat jullie het geweldig naar jullie zin hebben. Prachtige foto`s. Lekker genieten van het prachtige canada! Lieve groet, Nory.