Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Jan Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

02 December 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het grootste gedeelte van de groep is naar huis, 2 zijn op de Malediven achtergebleven en wij beleven onze 3e en laatste dag in Dubai. Een fascinerende stad, Arabisch maar toch vooral zeer internationaal. We hebben verschillende medewerkers van winkels, restaurants en hotels gesproken. Opvallend weinig medewerkers van de VAE.

We hebben onze tijd nuttig besteed, dat was ook gepland, uiteraard! Na aankomst in Dubai, om 02.30 uur opgepikt door een luxe limousine van het hotel, 6 minuten rijden. Daar kregen we een uitgebreide toelichting op de futuristische kamer, de massagestoel en hoe doe je de verlichting uit. Een fruitmand stond klaar en 2 glazen rode wijn. Om 03.30 slapen.
Dezelfde dag, 30 november naar ons romantische hotel in Arabische sfeer, het Palace Dowtown hotel, bij de Burj Kalifa, een 828 hoge toren, zie foto's, en aan een meer met een bijzondere fontein die elke avond om het halfuur ca 5 minuten aangaat en onder begeleiding van muziek een show afwerkt. Luxe hotel prachtig, maar wel vervelende Arabische buren doet tot diep in de nacht feest vierden. Flink klagen bij het hotemanagement leverde op dat zij de kosten van ons diner (zonder kosten alcohol) van de vorige dag betaalden; € 125,-. Ja het is er vreselijk deur, een glas wijn € 15,- Een fles wij € 100,- bier € 10,-
Om 17.00 uur de toren bezocht, je kunt een platform bezoeken op verdieping 148, ca 550 meter hoog.
Donderdag en vrijdag 2 dagen gebruik gemaakt van de hop on hop off bus. Daardoorzo'n beetje heel Dubai verkend. Je krijgt zo wel een goed beeld van de stad. Maar eigenlijk toch nog te weinig tijd. Oh ja, shoppen, daar ontkom je niet aan, overal hele grote winkelcentra, in de mall Dubai in de buurt vans hotel, met een gigantisch acquarium met haaien, waterval, en ijsbaan. Een oppervlakte van meerdere voetbalvelden waar je verdwaalt en je je failliet kunt kopen. We hebben ons ingehouden.

Nu zitten we weer in het hotel vlakbij het vliegveld en worden morgenvroeg om 05.30 uur naar het vliegveld gebracht. We vertrekken om 08.10 en hopen dan zo rond het middaguur (Nederlandse tijd) in Nederland terug te zijn.

Het was een fantastische reis. Drie landen en een zeer gevarieerd reisprogramma. Overigens door die airco's en daardoor de grote temperatuurverschillen zijn we beiden flink aan het proesten en snotteren,

Groetjes,
Jan en Ria

• 02 December 2016 - 19:29

Ans:

Fijn dat jullie zo genoten hebben. Was leuk om te lezen.
    Goede reis terug en welkom terug!
    Groetjes en tot dinsdag!
    Ans

• 02 December 2016 - 19:43

Anne-Marie:

Geniet nog even. Straks weer terug in ons koude,kikkerlandje.

• 02 December 2016 - 23:09

Elly Van Der Zaag:

hallo Ria en Jan
    net jullie bericht gelezen ben erg blij voor jullie dat alles fijn is maar ik ben blij dat het Zondag is en jullie weer in Keppel zijn het weer is zo zo maar wel een warm jas aan vind het maar stil ik mis jullie maar verder alles goed dikke knuffel en een goede vlucht naar huis
    liefs elly