Na 15 dagen in SriLanka - Reisverslag uit Ahangama, Sri Lanka van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Na 15 dagen in SriLanka - Reisverslag uit Ahangama, Sri Lanka van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Na 15 dagen in SriLanka

Door: Jan Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

24 November 2016 | Sri Lanka, Ahangama

De tijd vliegt, alweer 2 weken op reis door Sri Lanka, wat een fijn land, groen, klimaat is fantastisch, soms stralend weer dan onweer en regen maar nooit koud. En niet te vergeten de zeer ontspannen sfeer. De mensen in het land, maar ook de ontspannen sfeer in de groep doen je verlangen naar een langer verblijf. Maar morgen gaan we alweer naar Colombo en de dag erop naar de Malediven, maar daarover later meer.
De treinreis daar sloten we het laatste bericht mee af, van 4 uur door het prachtige landschap van Sri Lanka, oa door thee plantages, je ziet de mensen aan het werk en thee plukken.
Na de treinreis naar Undawalawe nationaal park. Daar 2 nachten luxe gekampeerd in een tent aan de rivier, wel wat primitief maar zeer sfeervol. Daar hebben we het Elephant Transit Home bezocht. Er worden gewonde en jonge olifanten opgevangen en gevoerd, totdat ze voldoende aangesterkt zijn om weer zelfstandig in de natuur te kunnen leven. Vervolgens een hele middag een jeepsafari gemaakt, prachtige tocht, veel olifanten gezien, pauwen, vogels, krokodillen en een slang, een croba.
Nu zitten we de 2e dag aan het strand in Ahangama. Gisteren in de stromende regen een boottocht gemaakt naar een tempel en een familie die een kaneelplantage heeft. Ze lieten zien hoe van de plant kaneel gemaakt wordt voor gebruik in het eten of thee.
Vandaag eigenlijk niets gedaan! Voor ons huisje geluierd, uitzicht op zee, het strand en in de schaduw van de boompjes voor het huisje.
We ervaren nu het pensionado sfeertje, heerlijk relaxt.
Kijk ook even naar wat foto's die we bijgevoegd hebben, het geeft een klein beetje in inkijk hoe het er aan toe gaat.

Met ons gaat het nog steeds uitstekend geen ongemakken, behalve dat de ontspanning zich steeds meer van ons meester maakt :-)

Groetjes,
Jan & Ria

• 24 November 2016 - 13:17

Nory Kupper:

Hallo Ria en Jan, Ik weet niet of mijn reactie verzonden is. Dus: fijn om te horen dat jullie zo geweldig genieten en een voorproefje nemen op het pensionadogevoel en pensionadosfeertje. Ik denk dat dat makkelijk wennen is als ik dat geweldige strand zie. Geniet ze voorlopig en snuif al die geweldige indrukken diep in je op en neem er een beetje van mee naar Nederland, waar jullie voorlopig nog maar niet aan moeten denken. Nog heel veel vakantiegenot gewenst een lieve groet voor jullie samen. Nory Kupper.

• 24 November 2016 - 15:11

Helma:

Lieve Ria en Jan

Leuk verhaal en mooie foto's, om jaloers ip te worden. Kan me voorstellen dat je daar langer wil blijven. Geniet er nog maar lekker van.
    Lieve groetjes
    Helma

• 24 November 2016 - 17:31

Ans:

Leuk om te lezen hoor en prachtige foto's
    Veel plezier op jullie volgende bestemming! Groetjes

• 24 November 2016 - 22:19

Marga Kolk:

Dat klinkt allemaal goed. Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend. Veel plezier nog. Groetjes van jullie overburen.

• 28 November 2016 - 15:01

Daan En Anne-Mieke:

Het lijkt erop, dat jullie nog nooit zo'n leuke trip hebben gehad als deze keer.
    Er komen een hoop superlatieven voorbij zoals "prachtig, stralend, zeer ontspannen, zeer sfeervol, "pensionadosfeertje, heerlijk relaxt ". We hebben een aantal reizen van jullie kunnen volgen, maar deze is wel heel speciaal.
    We wensen jullie nog net zo veel plezier als tot nu toe.

Daan en Anne-Mieke