Ecuador na 6 dagen - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Ecuador na 6 dagen - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Ecuador na 6 dagen

Door: Jan Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

10 Juni 2015 | Ecuador, Otavalo

Na het aftellen, dan nu de werkelijkheid; 5 dagen op reis in Ecuador.
Gestart in Quito, de hoofdstad met een stadshart onder Unesco bescherming, fraaie monumentale gebouwen, en een bijzonder openbaar vervoersysteem, proppen in een soort metro bussen die als idioten (hoge snelheid) door de stad razen.
Op dag 3 en 4 naar het nevelwoud van Maquipucuna, in een fantastisch gelegen eco lodge aan de rivier in het nevelwoud, slapen met het geluid van de rivier en gewaakt worden door de vele vaak mooi gekleurde vogels. Daar gewandeld en veel prachtige vogels gespot.
Op dag 5 naar Otavalo. Overnacht bij een Indianengezin. In de middag gewerkt op het land, met de familie gegeten. De communicatie was erg gebrekkig, maar wel heel leuk.
Vandaag op dag 6 naar een vulkaanmeer op 3400 meter hoogte, een zeer pittige wandeling ivm de hoogte een gebrek aan zuurstof, ijle lucht.
Nu in hostel Doña Esther, eigenaar een Nederlands echtpaar, en morgen op dag 7 naar Papallacta, gelegen op 3300 meter naar een hotel met thermale waterbaden midden in de natuur.
Tot zover onze reis, met een leuk groep een top reisbegeleidster en met onszelf in top conditie. Nederland en alle beslommeringen zijn voor ons nu even ver weg! En dat houden we nog maar even zo!

Met groet,
Jan en Ria

• 11 Juni 2015 - 13:45

Helma:

Hallo Jan/RIA

leuk jullie verslag te lezen en natuurlijk benieuwd naar de foto's, al zeg ik dit elk jaar, en voor je het weet zijn jullie al weer met de volgende reis bezig. dus ik kijk uit naar jullie nieuwjaars kaart.
    Morgen ga ik samen met Ma naar Wim toe en de bloemen verzorgen op het kerkhof.
    Alles gaat zoals het gaat
    tot het volgende verslag
    lieve groetjes Helma

• 12 Juni 2015 - 13:20

Harold Rox:

Hoi Jan en Ria,

Geweldig heerlijk! Je moet eigenlijk helemaal niet geconfronteerd worden met een reactie van je collega, maar goed daar heb je ongetwijfeld over nagedacht. Heel veel avontuur en plezier toegewenst. Harold, groeten van Luud

• 17 Juni 2015 - 09:25

Ans:

Dat klinkt goed allemaal, geniet maar fijn!