Verenigde Staten na 6 dagen - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Verenigde Staten na 6 dagen - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Verenigde Staten na 6 dagen

Door: Jan en Ria Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

10 September 2014 | Verenigde Staten, Page

Na 6 dagen al een mooie indruk van het oorspronkelijke 'wilde westen' van de VS.
Na een rustige vlucht in de economy conform klasse aangekomen in Los Angeles. Een moeilijk te bezoeken stad, in de zin dat het erg uitgestrekt is.
Onze Amerikaanse chauffeur en reisbegeleider heeft ons echter goed wegwijs gemaakt; en bracht ons met de bus naar Walk of Fame, Venice beach, de dag afgesloten bij een Mexicaans restaurant op de Santa Monica pier.
Op zaterdag 6/9 naar Joshua tree national park. Bijzonder heet gebied met yucca bomen in de woestijn. Meer dan 40 graden en de eerste campsite. Met s'nachts een minimum temperatuur van 30 graden, afzien dat was het die nacht, slecht geslapen badend in het zweet.
Zondag en maandag 7/9 en 8/9 naar en in de Grand Canyon. Nu al de conclusie dat dit een hoogtepunt is. Fascinerend natuurverschijnsel. Op maandag eerst een helikopter vlucht boven de Grand Canyon van 1 uur, duur maar echt geweldig, om nooit te vergeten en s' middags een zeer pittige wandeling in de Grand Cayon. Een wandeling van 11,5 km. Eerst 600 meter afdalen de Canyon in, vervolgens de Canyon weer uit over dezelfde route, dus 600 meter continue stijgen. Het was een uitputtende tocht van ca 6 uur. Echt heel zwaar, ook warm, 25 graden.
Nu is het dinsdag 9 september en zijn we in een hotel in de stad Page, 1 nacht. Vanmiddag de prachtige Antilope Canyon bezocht, dat is een kloof met prachtige gekleurde zandstenen wanden uitgesleten door het snelstromend water.
Morgen 10/9 naar Monument Valley, daar zijn veel western films opgenomen zoals Once upon a time in The West uit 1970.

Met ons gaat het uitstekend, we genieten elke dag, een bijzonder land dat land van Barack Obama,

Groetjes,
Jan en Ria

• 10 September 2014 - 09:24

Ans:

Herinneringen komen weer boven aan onze reis, alweer meer dan 10 jaar geleden, bij het lezen van jullie verslag. De verwondering, de temperatuur ( al sliepen wij wel goed met airco in de camper).
    Geniet maar fijn van deze prachtige reis, die weer zoveel anders is dan de vorige.
    Groeten Ans

• 10 September 2014 - 09:26

Anne-Marie :

Wat leuk om jullie reisverslagen weer te lezen! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Volgens mij zitten jullie nu in één van de meest interessante gebieden in de VS. Veel plezier verder, geniet ervan. En ik hoop weer veel mooie verslagen van jullie te lezen!
    Groetjes!!!

• 10 September 2014 - 14:18

Theo En Margo:

Wat een mooie reis maken jullie weer. Bij ons komen hierdoor ook de herinneringen weer terug aan een fantastische reis door Amerika. Ben benieuwd waar jullie nog meer naar toe gaan.
    Geniet er maar van!
    Groetjes,
    Theo en Margo

• 10 September 2014 - 16:53

Annie En Ben:

Hallo jan en Ria.
    Wat leuk om jullie verslagen weer te lezen.,En wat een ervaring met een helicopter boven de grand canyion. Geniet nog!

• 10 September 2014 - 18:22

Johanna Bergervoet:

Hallo Jan en Ria,
    Leuk om een idee te krijgen van jullie geweldige reis!
    Nog een geweldige tijd gewenst!

• 11 September 2014 - 10:17

Louise Vellekoop:

Wat ontzettend leuk om te lezen... pittig deze tocht en dan met die warmte!

• 11 September 2014 - 12:51

Ellen Krabbenborg:

Jan,

Ik ben jaloers op jullie! Geniet er lekker van want voor je het weet is het alweer voorbij! Groet!

• 16 September 2014 - 11:47

Mireille:

Jan,

wat klinkt dat allemaal geweldig!! De Grand Canyon zou ik ook erg graag zien! Lekker genieten saampjes!

Groetje,
    Mireille