Borneo na 22 dagen - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Borneo na 22 dagen - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Borneo na 22 dagen

Door: Jan Beverdam

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

27 September 2012 | Maleisië, Kota Kinabalu

Net terug van het eiland Pulau Tiga. We zijn er 3 dagen geweest, we hebben er gezwommen, gesnorkeld, gewandeld, het slangen eiland bezocht en vooral geluierd. De laatste dagen van de vakantie! Mooi tropisch eiland, echter het weer wordt minder, de moessontijd nadert. In de nacht veel regen en onweer en vandaag de hele dag regen, net Nederlands weer, alleen wel een lekkere temperatuur. De boottocht terug naar Kota Kinabalu was ruig, hoge golven door de harde wind, maar veilig in het hotel aangekomen.
Op het eiland was er nog wel een nare gebeurtenis. Er was nog een Nederlandse groep van Djoser. Een 44 jarige man had drie dagen last van erge hoofdpijn en werd de nacht voordat wij daar aan kwamen, afgevoerd naar het ziekenhuis. Daar is hij overleden. Dus toen wij daar aankwamen was de Djoser groep in rouwstemming. Best ingrijpend, de vrouw bleef met de groep nog 1 dag op het eiland en zijn gisteren naar Nederland terug gegaan.
Met ons is alles goed, wij wachten nu op de terugvlucht, vanmiddag om 16.00 uur naar Kuala Lumpur en dan de lange vlucht naar huis.
Het was een mooie reis, veel indrukken, soms primitief soms pittige wandelingen, maar we zijn heerlijk uitgerust. Hopelijk gaat de terugreis relaxt,

Liefs en groet,
Jan en Ria

• 27 September 2012 - 08:17

Anne-Marie:

Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben! Het was erg leuk om jullie reis te volgen via deze berichtjes.

Goede reis terug en tot gauw!

Groet, Anne-Marie

• 27 September 2012 - 10:53

Harold Rox:

Hallo jan en Ria,

Wat heftig van die man, likt mij toch een hele impact hebben op de sfeer. Nu kalm aan en een hele voorspoedige reis en dank god op je blote knieën dat je volgende week weer aan het werk mag!

Groeten Harold en Luud

• 27 September 2012 - 11:01

Joke Bode:

Goede reis en wel thuis!!!