Borneo na 5 dagen - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Jan en Ria - WaarBenJij.nu Borneo na 5 dagen - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Borneo na 5 dagen

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ria

11 September 2012 | Maleisië, Kuching

Vrijdag 7 september goed aangekomen in Kuching.
Zaterdag 4 dagen bij de Iban bevolkingsgroep in kleine dorpjes op het platteland op bezoek geweest, erg boeiend wel primitief!
Na een lange busrit van 5 uur nog een paar uur over riviertjes met kleine bootjes naar de dorpen. Daar 3 overnachtingen bij de mensen thuis. Die leven met veel families samen in zgn longhouses. Dat zijn houten gebouwen met een lengte van ca 100 meter een overdekte binnengang waar de woningen op uitkomen. We hebben in 2 verschillende longhouses geslapen, diep in Borneo tegen de grens met Indonesië, Kalimantan. We sliepen in de gang op dunne matjes en onder een klamboe.
1 dag hebben we bijna de gehele dag in stromende regen gevaren en gepicknickt, een lunch in de stromende regen, wel warm, maar onder de paraplu en met poncho proberen droog te blijven.
Ook gewandeld in de omgeving. Dat leverde onverwacht avontuur op. Door snel stromende rivieren en soms behoorlijk klimmen, stijl en smalle gladde paadjes. Ria heeft een spannend moment ervaren, nl doordat ze bij een afdeling op een smal en glibberig paadje een stap te ver naast het paadje zette en met het hele hebben en houden in de rivier terecht kwam. Gelukkig zonder vervelend gevolgen, een nat pak, een natte camera en wat blauwe plekken was het resultaat. Gelukkig is ze in goede gezondheid uit het water gestapt en konden we de wandeling vervolgen. De camera doet het gelukkig ook nog helemaal en heeft een hele nacht in de rijst gedroogd.

Morgen dinsdag12 september, als jullie gaan stemmen en hopelijk op de goede partij, gaan we naar Bako nationaal park, en daar wandelen en dieren spotten, en zwemmen in zee want het park ligt aan zee.
Bij ons is het dus nu 11 september 22.00 uur bij jullie 6 uur vroeger, dus 16.00.

Met groet,
Jan en Ria

• 11 September 2012 - 16:19

Rob Van Herwijnen:

Ha Jan en Ria, Ni Hao ! (oh nee, dat is een ander land...!)
    Leuk om te lezen dat jullie (weer) genieten wat deze mooie wereld te bieden heeft!
    Jan, nog leuke clustertjes of pmbtjes daar in het land gezien, vast heel ontspannen
    beesjes, daar in het wild....
    Geniet allebei van de natuur en de spannende dingen;
    hier gaan we inderdaad kiezen, morgen; Jan, t gaat nog steeds goed met de pvda,
    blijf bidden.... zoek een tempel!!
    Heel veel groeten van
    Rob

• 11 September 2012 - 17:04

`Wilma:

Wat een avontuur!! Fijn dat ik mag meegenieten! Ria, bij jouw val in het water moest ik even aan het fietsavontuur terugdenken. Veel plezier jullie beide, groet van Wilma

• 11 September 2012 - 17:17

Harold Rox:

Ha die jan en Ria,

Wat heerlijk om weer van jullie te horen! Als ik het lees lijkt het net of ik er weer bij ben.

Morgen zal de goede partij winnen, laat die rode rakkers maar winnen!

Veel plezier en geniet ze!

Groeten Harold ook van Luud.

• 11 September 2012 - 18:41

Tienke:

Hoi hoi,

Kijk je wel een beetje uit, zwemmen is oké maar een fotocamera onderdompelen is niet zo'n goed idee.
    Lekker water trouwens ;-))

Groetjes en geniet!

• 11 September 2012 - 22:25

Helma Smeenk:

Jan heb jij wel iemand een volmacht om op de goede partij ( PVV??? :) ) te stemmen gegeven?
    Ria, ik dacht dat je niet van zwemmen hield? de werkelijkheid is dus anders.
    Geniet en lieve groetjes Helma en John

• 12 September 2012 - 08:51

Theunis Kalsbeek:

Jan en Ria,

Leuk om jullie zo te volgen met alle verhalen en fijn dat jullie genieten en het goed hebben.
    PS. misschien is een onderwatercamera iets voor jullie. Gelukkig is het goed afgelopen.

Nog heel veel plezier.

Groet, Theunis Kalsbeek

• 18 September 2012 - 11:57

Zaag:

dag Jan en Ria he he dat met de pc is nog steeds een klus hoor ,maar goed hier is alles goed de bloemen doen het goed Woensdagavond19 September ga ik naar je moeder moet nog wel even bellen of ze thuis is nou hou jullie goed wij doen dat ook in Keppel liefs van Gerrit en Elly doei